World-renowned brain surgeon Dr. Andrew Brown finds his life changed forever after his wife dies. He leaves glamorous Manhattan and his prosperous medical practice for the idyllic small town of Everwood.
Dr. Andrew Brown, a recently widowed neurosurgeon, moves to a small Colorado town with his two children; Delia, 9, adjusts to her new surroundings, but Ephram, 15, resents leaving New York.
The Great Doctor Brown
Andy's dedication to his work once again strains his relationship with his son; Ephram's interest in Amy continues to grow; Delia gets into trouble when she challenges her teacher's rules.
Dr. Brown and his son help deliver a neighbour's baby; Amy curries favour with her friends by taking back an invitation to Ephram; Delia tries to befriend the school bully.
Drs. Brown and Abbott must put aside their differences to treat several teens for a sexually transmitted disease and to educate townspeople.
Andy and Ephram return a deer to its woodland home after it takes up residence in the back yard; Delia questions the existence of God.