Extreme Guide to Parenting
The Indigo Child & The Coddled Toddler
Shira has an all-natural approach to raising her kids; adoptive parents Scout and Bill are overprotective of their daughter.
The Wanderers
After living a nomadic life for three years, Wendy, Tyler and their kids want a place they can call home.
Jen and Troi train their four kids to be warriors; Darlene doesn't believe in second chances for first impressions.
Christian and Nate adopt a parenting style which some consider to be overly permissive; Christian breast-feeds "on demand;" Christian refuses to vaccinate her 1-year-old daughter and must decide whether to expose her to chickenpox.