Fallen
Iris Broman leaves her old life in Stockholm and shifts to her half-sister's house near the sea in Ystad. She joins the Kalla Fall group in Malmö as the new manager. On the day Iris begins her job, a skull is discovered in the forest.
Verdacht
The probe into the disappearance of Benjamin continues; Iris and Jens successfully find new leads, despite Kerstin's refusal to keep pursuing the case.
Iris gets furious when Katti's issues affect her; at work, the partnership with Kerstin sizzles, but Iris does not want the Benjamin case to slide; a medium reaches out to the police and states that there is a crucial clue at the discovery site.
Iris goes to Stockholm to identify a suspect in the murder of Christian; Iris's former colleague Adam runs into trouble when she takes things too far and engages in the investigation; the Benjamin case is wrapped up and once again put on the shelf.
Iris is back in Malmö and continues the Benjamin case investigation. Iris gets into a fight with Kattis and goes to a hotel to be alone, but the memories of Christian haunt her.
Iris refuses to let go of the Benjamin case and suddenly various pieces fall into place; when Kattis helps Iris learn the truth about Christian, the sisters re-evaluate their relationship.