First Kill
Falling in love is tricky for teens Juliette and Calliope because one's a vampire and the other's a vampire hunter -- and both are ready to make their first kill.
First Kiss
Under pressure from her parents to swap her blood pills for the real thing, Juliette sets her sights on new girl Cal who has her own family stress.
First Blood
The shocking aftermath of Noah's party sparks more questions than answers; Juliette's mother jumps to conclusions; a monster zeroes in on Cal's family.
Juliette bites off more than she can chew ahead of her big night, while Cal feels a knot of unease as her family prepares for a risky vampire hunt.
Juliette and Cal contend with a common enemy amid the chaos of the consecration ceremony as sides are chosen, deals are made and milestones reached.
Cal and Juliette have a heart-to-heart conversation after seeking a safe haven; a strange threat stalks the school; negotiations over Elinor's future turn cutthroat.
Efforts to keep Juliette and Cal apart escalate as their wary families reach a mutual understanding during a murder investigation.