Gate
A mysterious gate appears in downtown Tokyo, leading to a medieval fantasy world. The people of the city find themselves under attack from a wealth of fantastical creatures.
The Two Armies
The emperor of the Imperial Capital orders an attack on the intruders; Itami and the JSDF try to get acquainted with the locals.
The 3rd unit return to the village of Coda, where upon learning of the Fire Dragon, the villagers decide to evacuate.
The JSDF leads refugees to camp after the fight with the fire dragon. To step themselves relying on the JSDF, refugees realise they can sell dragon scales for a good price at the local market.
Itami leads his forces to Italica. When he arrives, he runs into Princess Pina, who recruits the men in green to help the city ward off bandits.