Gnarfs
Freeman has a new goal: to teach the Gnarfs how to have good manners; however, there is a colossal misunderstanding.
Freeman believes a regular daily routine would benefit the Gnarfs. In his attempt to make them work, he turns into a pre-modern capitalist.
Freeman mistakenly holds a dirty sheet of paper to be a relict from primeval times of Planet Moppa. He concludes from it that the Gnarfs were once intelligent. A big mistake, as it turns out.