Haters Back Off
Miranda is an incredibly confident, self-absorbed teenage singer/dancer/actor/model who is on the rise, despite a complete and utter lack of talent. Miranda continues to luck into failing upward, fuelled by her belief that she was born to be famous.
Uploading My First Video
Miranda uploads her first video to the internet, hoping to kick-start her quest for fame but a spiteful comment sends her into a tailspin.
Feeling crushed, Miranda quits YouTube and puts all of her energy into a church choir. Uncle Jim reveals a painful lesson from his past.
During a visit to an ailing aunt in a nursing home, Miranda ends up auditioning for a movie director. Meanwhile, Patrick decides to confront Owen.
Keith gives Miranda a chance to perform, inspiring Uncle Jim to try and find a bigger opportunity in Seattle. Emily is suspicious of Keith's motives.
Bethany's plan to put on a family production of `Annie' is derailed when Uncle Jim gets involved.
Miranda impatiently skips ahead in her five-phase plan and studies magic with Patrick, but their act hits a snag.