High Water
In 1997, scientists and local government officials in Wrocławia face life-and-death decisions as a destructive flood threatens the city.
Tremer ties up loose ends and tries to persuade her mother to evacuate while rumours about the coming flood spread through the town, causing a panic.
When the residents of Kęty push back against the decision to flood the town, Marczak seizes an opportunity to gain political support.
After the river overflows and floods the basement, the hospital staff rushes to evacuate patients; military personnel and the governor arrive in Kęty.
With Klara's safety in question, Marczak rushes across town to find her; Tremer reaches out to an old friend to help her mother.
As the waters recede and residents start to rebuild the city, Tremer must decide whether to tell Klara the truth about her past.