Hitler's Engineers
Explores how Wernher von Braun earned the title of 'father of space travel' for developing the Saturn V rocket that propelled the Apollo spacecraft to the moon.
Examines the life of Werner Heisenberg, a contentious scientist who never joined the Nazi Party and opposed its antisemitism.
Explores the story of Hans Kammler, a German SS officer who oversaw many of Hitler's construction projects. Hans was a vital cog in the Nazi war machine, whose industrial projects included work on the regime's concentration camps.
Engineer Fritz Todt plays a crucial role in building the infrastructure of Nazi Germany by spearheading projects like the Autobahn and fortified defences. Todt's work supports the war effort and helps consolidate Hitler's power.