How to MTB
TV presenter Rob Warner and Red Bull athlete Tom Oehler show how to master MTB tricks and techniques. From pumping and braking to climbing and wheelies, these MTB masters know all the tricks and they're sharing them.
How to pump
When it comes to riding trails, few techniques are as valuable as the pump. Rob Warner and Tom Oehler explain how to pump your bike so it draws extra speed from the undulations of the ground.
How to bunny hop
Bunny hopping has many practical uses out on the MTB trails. It can help you clear roots, rocks and obstacles without having to slow down. Rob Warner and Tom Oehler explain how to master the trick.