Israel, Iran, USA: The Long War
Following the Islamic Revolution of 1979, Iran singles out Israel and the United States for popular hatred as symbols of imperialist control over the country and breaks with the West.
During the time of the Shah, Iran and Israel were on friendly terms. After the Islamic Revolution of 1979, ambitions diverged and the military conflict erupted in 1982.