Examines the events that took place in August 2000, after an explosion onboard the Kursk submarine trapped a group of Russian submariners at the bottom of the Barents Sea.
In 2000, Russia's Northern Fleet is running a naval exercise when an internal explosion sinks the Kursk, a nuclear-powered submarine.
A week after the devastating explosion, an international team of rescuers get the green light to attempt to save the crew of the Kursk.