La Dolce Vita
A journey through the best pastry by the hand of Paco Torreblanca -World’s Best Pastry Chef 2022- and his son Jacob Torreblanca -Spain’s Best Pastry Chef and World Pastry Runner-Up. In each episode, the two pastry chefs travel through a European country to visit the most iconic and innovative pastry chefs and also to learn about the recipes that have been passed down from generation to generation.
Master pastry chefs Paco and Jacob Torreblanca tour Spain, where sweets are deeply tied to tradition and faith. From Toledo marzipan and Madrid's roscon de Reyes to torrijas and cutting-edge Catalan pastry, they meet leading chefs including world champion chocolatier Lluc Crusellas.
Paco and Jacob explore France, birthplace of modern pastry. From classic croissants in historic Paris shops to avant-garde eclairs, healthy desserts and the original tarte tatin, they meet top creators including Christophe Adam, Frederic Bau and chocolate artist Patrick Roger.
Paco and Jacob travel through Italy, discovering a pastry culture known worldwide. Celebrated chefs Iginio Massari, Rita Alajmo and Loreta Fanella share their craft as the duo visits tiramisu's birthplace and learns the secrets of crostata and authentic Italian gelato.