Spartakus And The Sun Beneath The Sea
Living Crystal
Spartakus identifies a sound, other than that emitted by the Shagma, on the other side of the crystal. Arkana asks him to cross it in order to find the city of Arkadia, but no breach seems to emerge.
In the city of Arkadia, the children note that the life without Shagshag has grown more difficult for everyone.
Spartakus, Rebecca, Bob, Bic, and Bac land in a forest where the ground is littered with very strange traces of life and the trees have been uprooted.