Martha Speaks
When Martha, a lovable dog, is fed alphabet soup, the pasta letters go to her brain instead of her stomach, giving her the ability to speak.
Martha Speaks / Martha Gives Advice
Martha develops the ability to talk after eating alphabet soup; Helen tries to be as fashion-conscious as her cousin, Carolina.
Martha's attempts to become a doggie hero don't go as she planned; Ronald warns Helen and Alice about Big Minnie, a mythical monster in the woods.