Ninja Kamui
Former ninja Joe Higan escaped his clan and is hiding from his violent past in rural America; one night, he is ambushed by a team of assassins from his former organisation who exact a bloody retribution on Joe for betraying their code.
Higan learns that a string of recent murder victims were all former ninjas who had their covers blown; Higan goes after the boss ninja and swears to take revenge for his dead wife and son by crushing the organisation.
Yamaji addresses questions from one of his lieutenants regarding Higan's survival; Mike joins forces with Higan and Emma to launch their own independent investigation into AUZA.
A mysterious benefactor warns Higan that it's impossible for him to infiltrate AUZA City without any help. Meanwhile, Mike and Emma walk away from the accident with light injuries and relaunch their investigation into AUZA and the ninjas.
Mike uses information from Emma to track down Jason, a former AUZA employee; elsewhere, after having his first attempt to infiltrate AUZA City stopped by Zai, Higan learns of an alternate route from the mysterious benefactor.
Aska rescues Higan from certain doom, and her true identity is unveiled; meanwhile, Mike learns that he is now wanted by his own agency, the FBI.