Planet Insect
Part One: Small Creatures, Big Lives
Between five and 10 million different kinds, maybe ten quintillion individuals; insects live the most extraordinary lives, many of them revealed for the first time in this one-hour program.
Part Two: The Next Generation
Insects are very good at making more insects, but it's not easy; insects are tiny creatures living in a big world; partners must find each other to mate, and the next generation must survive in a huge, dangerous world.
Social insects - ants, bees, wasps, and termites - are incredibly successful; by some estimates, the weight of ants equals that of humanity, and that of termites equals terrestrial vertebrates.