Preacher
One-time outlaw Jesse Custer returns to west Texas to fulfil a promise to his deceased father, and takes over his father's church. His body is overcome by a mysterious entity that causes him to develop an unusual power.
We get our first glimpse of the enigmatic Cowboy whose story of the past parallels the present-day. Jesse is hunted by two angels looking for the escaped entity inside him. Then, meet the richest, most sinful man in town.
The Possibilities
Jesse tests the limits of his new power on the town bully. Jesse's ex-girlfriend Tulip tries to draw him back to his old way of life to take revenge.
Jesse risks losing his church after he bets known atheist Odin Quincannon that he can lead him to God. Cassidy makes a deal to bring Jesse to the angels and has a run-in with Tulip.