Mercedes-AMG wanted to build the first street legal Hypercar with F1 Technology: the holy grail of automobile engineering! But as time went on the car soon threatened to undermine the image of the entire Mercedes group. Failure just wasn’t an option. This is a story of making the impossible possible!
The announcement of Mercedes-AMG to develop a Hypercar with F1 technology gets the entire car industry buzzing and top AMG customers lining up to get one of the 275 cars. But problems and a surprising departure put the entire project at risk.