Rebuilding Ancient Rome
Ara Pacis
Archaeologist Dr. Darius Arya explains that Emperor Augustus declared peace throughout the Roman Empire and commissioned the Ara Pacis (Altar of Peace) to commemorate the occasion.
Baths of Caracalla
Dr. Darius Arya explains how the Roman baths functioned with radiant heating, and recounts the importance of the baths in the daily lives of ancient Romans.
Dr. Darius Arya describes the Circus, one of Rome's oldest monuments, as the biggest sporting venue in the ancient world and capable of holding at least 150,000 spectators.
The history of the Colosseum, which Nero confiscated to build his Golden House and was eventually taken back by the Flavian Emperors to build a sporting arena.
An account of the Senate, how it burned several times, and how much of the ancient city was recycled in later phases of building.