Roswell, New Mexico
After a decade away from her native home in Roswell, Liz Ortecho returns and reconnects with her high school crush, only to discover he and his siblings are aliens.
Liz runs a series of tests to see what powers Max has; Michael and Isobel are worried Liz is getting too close to Max.
Max feels conflicted about a town-wide power outage, as fears his identity will be uncovered mount; Liz turns to Kyle after more information about the night Rosa died is revealed.
Flashbacks to 2008 reveal secrets about Rosa's final day, Isobel's concerning blackouts, and Alex and Michael's relationship in school.