Secrets of Quantum Physics
Jim Al-Khalili, professor of theoretical physics and television populariser, traces the history of the most important, accurate and amazing scientific theories of all time: those related to quantum physics.
Professor Jim Al-Khalili traces the story of arguably the most important, accurate, and perplexing scientific theory ever: Quantum Physics.
Let There Be Life
Physicist Jim Al-Khalili turns his attention to the world of nature and asks whether quantum mechanics can explain the greatest mysteries in biology.