Shadow of the Elves
On Thalia's birthday, spirit of the well Salmacis predicts she will first betray and then save the Meadowlands.
The Invasion
Suspected of treason, Thalia is locked up in her room while the elf army invades her village; the second part of the prophecy comes true.
Lord Kann sends an elf search party to find out how trolls mysteriously transform a green "mud" into any tool they desire.