Taboo
Set in 1814, Taboo follows James Keziah Delaney, a man who has been to the ends of the earth and comes back irrevocably changed. Believed to be long dead, he returns home to London from Africa to inherit what is left of his father's shipping empire and rebuild a life for himself.
James Delaney reappears in London in 1814, a changed and haunted man, long presumed dead in Africa. He finds his father, Horace Delaney, deceased and a country at war with France and the United States. He inherits a mysterious legacy.
James Delaney begins reclaiming his legacy and establishing a new life for himself. While London views him with suspicion, James starts to enlist allies in unlikely places and with irregular loyalties.
James Delaney discovers an unlikely new ally when he finds himself alone with the mysterious Dr Dumbarton. James believes only radical action will save him from those intent on his demise.
The Crown begins a devious move against James Delaney, while the Company has its own reasons for interfering with the plot. As London begins closing its doors to him, James vows to protect his business.
A dawn duel takes a surprising turn, and James Delaney is blackmailed into a dangerous mission where he races against time; Thorne's jealousy intensifies into a vicious and spiritual realm.
James Delaney's trading plans begin to unravel while a family revelation sends him into dark and haunted places. His household and family seem to be spiralling out of control and paying terrible prices.