The 1900 Island
Four families with a longing to escape the demands of the modern world head back to the turn of the 20th century and live for a month as a small Welsh fishing community on the tidal island of Llanddwyn.
The fragile sense of community starts to fray as rivalries and hunger take their toll on the adults; Gavin Davies struggles to feed his family.
The men plan an extended fishing trip for three days and two nights, leaving their wives and children home alone; the men struggle to get a catch, while their wives have no way of knowing if they are safe.
There is a last-minute haul of fish and everyone is counting down the days, but modern mechanization causes prices to plummet; the men and women on the island have a rude awakening.