The Act
Gypsy Blanchard struggles to deal with the toxic relationship with her overprotective mother, but her attempts to free herself lead to murder.
Doting mother Dee Dee Blanchard and her sickly but sweet daughter Gypsy settle in a new neighbourhood where the locals prove to be nosy.
Dee Dee makes Gypsy dress up for a local costume convention; Gypsy starts to have doubts about her real age.
Gypsy and Nick plan to meet in person and win approval from Dee Dee. However, they are forced to make a difficult decision when their plan fails.
Gypsy and Nick go on the run together; flashbacks to a younger Dee Dee reveal how she suffered at the hands of her mother.