The Eternal White
Jim and Ela find Kin, leading the survivors on a perilous trek toward Atis. To survive the desert, they must suppress all strong emotions, as local creatures are lethally attracted to fear, pain and joy.
The rescue team reunite with the others, but as they approach, Lila becomes anxious to see her partner. Diera warns Perro and Morrison about her emotional state, but Morrison decides Lila is too dangerous.
Dosed with White, Ela and Jim walk side by side - numb, detached, free of pain or resentment; for the first time, they talk openly about Kin's failed surgery; they discuss guilt, responsibility and the crisis in their relationship.
Jim and Ela, now free from the effects of White, reconnect as a couple; Soon after, Morrison summons them with a deal to offer.