The First Inventors
Rob Collins and a team of First Nations investigators delve into 65,000 years of Aboriginal Australian invention, looking at how landscapes were transformed, how events were recorded, the use of navigation tools and how societies were organised.
The collaboration of Indigenous knowledge and advanced science drives the development of life-saving medications. However, in order to address the challenges of the future, it is essential to first reconcile and heal the wounds of the past.