The Golden Boy
Part I
The rise of Oscar De La Hoya, whose story creates a sensation; he becomes a bona fide superstar, winning multiple world titles and earning recognition as one of the best fighters in the world with a turmoil lurking beneath the surface.
The growth of Oscar De La Hoya's boxing empire, as well as his foray into entertainment with the launch of an album of Latin pop music; his self-destructive behaviour continues to damage his public image and throw his personal life into disarray.