The Good Lord Bird
In the 1850s, abolitionist John Brown and a young slave lead a group of freedom fighters in an effort to end slavery.
A young slave living in the Kansas territory in 1856 has a fateful run-in with abolitionist John Brown, who frees him and nicknames him Onion.
Onion and fellow slave Bob run into pro-slavery red shirts who take them to the slave-trading town of Pikesville, Mo.
John Brown and Onion travel north, taking refuge at the home of Frederick Douglass and his two wives; Brown and Douglass clash over methodology.
John and Onion continue their fundraising mission, heading to Canada on foot; the legendary Harriet Tubman endorses Brown in a room full of new recruits.