The Living Beach
The sands along the coast of the Yucatán Peninsula is home to an array of wildlife. The mythology includes a protective earth mother figure, Ixchel.
Many of Hawaii's inviting beaches are the by-product of active volcanoes. The islands' natural forces can be observed.
Fraser Island boasts an astonishing variety of landscapes, such as coastal heathland, woodlands, and rainforests. It's the largest sand island on earth.
Powerful environmental phenomena are causing irreparable stress to Californian beaches. The local animal, bird, and fish species are heavily impacted.