The Mind Of A Murderer
Dr Michelle Ward heads to death row to interview Willie Trottie, a man who killed his ex-girlfriend and her brother. She tries to determine whether this was self-defence or a crime of passion.
Dr Michelle Ward heads behind bars to get to the bottom of Jason Bohn's remarkable claim: he does not remember killing his girlfriend by strangling her.
Death row inmate Tracy Beatty strangled his mother to death before burying her in the backyard. Dr Michelle Ward interviews Tracy to find out more about these remarkable events.
Inmate Travis Runnels is sent to death row for slitting his supervisor's throat. Dr Michelle Ward pays the convicted thief-turned-murderer a visit.