The Normal Heart
The dramatic, poignant and often-exasperating story of the early days of the HIV-AIDS crisis in 1980s New York City is the focus of this searing HBO Films drama. Directed by Emmy(R)-winner Ryan Murphy (TV's 'Glee'), this adaptation of Larry Kramer's Tony(R)-winning play provides an unflinching look at the nation's sexual politics as gay activists and their allies in the medical community fight to expose the truth about the burgeoning epidemic to a city and nation in denial. The stellar ensemble cast includes Mark Ruffalo, Matt Bomer, Taylor Kitsch, Jim Parsons, Alfred Molina, Julia Roberts, Joe Mantello, Jonathan Groff, Denis O'Hare, BD Wong, Stephen Spinella, Corey Stoll and Finn Wittrock. Directed by Ryan Murphy; screenplay by Larry Kramer, based on the play by Larry Kramer.