The Optimists
The Information and Analytical Department of the Ministry of Foreign Affairs is assigned a new chief, and his arrival raises questions among the young employees.
Biryukov and Ruta are in Paris as part of the Soviet delegation; everyone is waiting for the results of the negotiations; Biryukov meets German journalist Gaby Goetz, with whom he had an affair many years ago.
Ruta agrees with the Izvestia correspondent that he will do an interview with Bykov; at the hippodrome, Muratov introduces his comrades to fartschik Ilya.