The Queen's Gambit
Openings
Sent to an orphanage at nine-years-old, Beth develops an uncanny flair for chess and a growing dependence on the tranquilisers fed to her.
Exchanges
Plunged into a confusing new life in suburbia, teenage Beth studies her classmates and plots to enter a chess tournament.
The trip to Cincinnati propels Beth and her mother into a whirlwind of travel and press coverage; Beth sets her sights on the United States Open in Las Vegas.
Russian class opens the gateway to a new social scene; in Mexico City, Beth meets Borgov,while her mother cozies up to a pen pal.
Beth heads to Paris for her rematch with Borgov, but a wild night sends her into a self-destructive downward spiral.