The Summer
Eighteen-year-old high school students Lee Gyeong and Su Yi share an uncommon similarity: they're both interested in girls, even though they're girls themselves. While they face judgment from others, they gradually grow less afraid of outside opinions and begin to embrace their true selves. Upon turning twenty and graduating from high school, they move to Seoul, where Lee Gyeong enrolls in university and Su Yi enrolls in a trade school to learn auto mechanics. As young adults in a larger city, they're now able to express themselves more freely, but they must now navigate their growing responsibilities – and their growing feelings for each other. This animation was based on Choi Eun Young's short story of the same name.