The Third Day
A man and a woman have their work cut out for them as they make separate journeys to a mysterious island off of the British coast.
Friday - The Father
After Sam rescues a troubled young girl in the woods, he brings her home to the ominous Osea Island, where inhabitants are preparing for a curious annual festival. As he meets secretive locals, Sam finds the island difficult to escape.
Helen surprises her two daughters, Tallulah and Ellie, with a trip to Osea Island for Ellie's birthday. But the cottage she booked is suspiciously no longer available, and she cannot find a place to stay.
Helen reveals her true intentions in coming to Osea and is pressed on her past; a unique girl befriends Ellie and offers to take her to a mysterious place that is forbidden to outsiders.
As a battle for power comes to a head, Helen fights to protect her family and tensions come to a dramatic conclusion.