Tribes
Pokot - Children of the Nile
Our first stop will be at Bogoria where we will live with the Pokot tribe, a society marked by the so-called "age groups". Each member belongs to a group depending on when he participated in his first initiation ceremony, and we will witness one of them.
The Turkana, semi-nomadic, are the second largest group in Kenya. Their homes and personal items are mainly made ​​from derivatives of cattle. We will attend to the manufacturing process of these items.
Our last stop is Maralal, where we will meet the Rendille tribe whose culture revolves around the camel. The lives and livelihoods of people are intricately and inextricably linked to that animal, source of food and symbol of social values. They practice many magical rituals in which their camels are involved. We will attend these rituals.