True North
Take an intimate look at the rise of the Toronto hoop dream through the stories of five young athletes, each inspired by the wave of NBA talent coming from their city.
Without an offer, Cordell’s season is winding down. A slate of big games offers him one last chance to catch the eye of a Division 1 coach.
Along with the legendary coach, Ro Russell, Elijah Fisher heads to the Fab 48 Tournament in Vegas and a middle-school ranking camp in D.C. He is set to defend his title as the best in the class of 2023.
Inspired by his father and the NBA players from his suburb, Jalen Celestine, age 15, knows the NBA is within reach. With big-time US prep schools calling, the family venture south for official visits.
Based in Toronto, Elijah Fisher is the top-ranked 12-year-old basketball player in the world. Go beyond the rankings to see how his family manage the expectations that come with raising a rising star.