Up Next: Lunay
In a few short years, Puerto Rican prodigy Lunay went from emulating his idols to working alongside them. The rising urbano sensation told Apple Music about the day he won a freestyle contest in 10th grade, which led to a chance meeting with Daddy Yankee. “I look him in the eye and tell him, ‘Man, I'm not going to stop working until I get to record with you, or work with your people,’” Lunay says. In 2019 that proclamation came true as Lunay’s “Soltera (Remix)” featuring Bad Bunny and Daddy Yankee became a worldwide smash. The Up Next artist reveals to Apple Music’s El Guru how fate and faith have influenced his life. Watch the interview and check out the short film.
El Guru and Lunay
The Latin urban prodigy recounts his rise and how a freestyle caught the attention of an idol.