Van Helsing
Van Helsing is set in the near future, where vampires have risen and taken control. Vanessa Van Helsing is humanity's last hope, as her unique blood composition gives her the ability to turn vampires human. With this secret weapon, Vanessa becomes a prime target for the vampires.
When their UV light source is damaged, Vanessa and Axel venture outside to scavenge for parts. Flesh shares the truth about Vanessa with his former comrades.
Vanessa and Mohamad sneak out of the hospital to search for their lost loved ones, while Doc and Axel discover that a suicide is not what it appears.
Vanessa is captured by vampire leader Julius, and surprised to find a familiar face in his flock. New arrivals at the hospital take control away from Axel.
While Vanessa and Susan try to escape from Julius through underground tunnels, the schism widens between two groups of survivors at the hospital.