Vikings: Blood, Conquest & Kingdom
Dr Xand van Tulleken and archaeologist Raksha Dave tell the brutal story of one of the most bloody and savage conquests in English history. After arriving in a vast fleet of longships, thousands of Viking warriors rampaged throughout the country.
Dr Xand van Tulleken and Raksha Dave explore the bitter feud between the weak King Ethelred and his treacherous son Edmund; the pair chart the progress of the Vikings' bloody onslaught as they march across England.
The Vikings make brutal progress as they successfully take control of much of England. Dr Xand van Tulleken and Raksha Dave delve into the fragile alliances and devastating betrayals of the period.
Dr Xand Van Tulleken and archaeologist Raksha Dave follow the story of the Viking invaders as they prepare for one final showdown for the crown of England.