Wilder
In a Swiss mountain village, the daughter of an investor disappears without a trace. Inspector Rosa Wilder takes charge of the investigation.
Bone
Rosa Wilder has returned to Oberwies, the village where she was born in the Swiss Alps. As a major building project is being planned to bring life back to the little mountain community, a murder throws everything in question.
The bodyguard is under suspicion by the investigative team, and Kägi and Wilder find a way to lure him into a trap. Meanwhile, the apprentice cook, Jakob Siegenthaler, has also drawn police attention.
In order to save the Oberwies building project, Rossi, the federal prosecutor, concludes an agreement with the investor Al-Baroudi and wants the case closed as quickly as possible.
An explanation for the landslide is found in Oberwies. An agreement on hush money and a distorted photograph on a mobile phone prompt a resumption of the investigation.