Xploration DIY Sci
Inertia
How to pull a tablecloth out from under dishes on a set table; experiments proving the laws of inertia; how to build a hovercraft.
Host Steve Spangler, a famous scientist known for his experiments, supersizeshis Mentos trick with 100 soda bottles to produce a flowing soda geyser; experiments uncover the secrets of soda.
Host Steve Spangler demonstrates how to walk on water. He also includes other experiments that can be done at home to better understand the nature of fluids.
Steve Spangler shows how to build high-flying rockets using materials that can be bought from a hardware store such as soda bottles, balloons, vinegar and straws.