Yes, Minister
MP James Hacker's party takes control of the government, but the clueless politician finds himself serving as a minister of administrative affairs.
Open Government
The newly-appointed Minister for Administrative Affairs, James Hacker, finds his subordinates opposed to his government reforms.
The Official Visit
When Hacker recognises a visiting head of an African nation as someone he knew from his student days, he does his best to offload some British-made oil rigging gear on him.
Sir Humphrey Appleby tries to prevent his boss from enacting civil service reforms.
Jim tries to implement a privacy safeguard for a new national computer database, but Sir Humphrey, as usual, does not approve.
Humphrey Appleby tries to keep Hacker from finding out his daughter is planning a nude protest against one of Jim's own policies.