The Damned United
From the Academy Award-nominated writer of The Queen and Frost/Nixon, The Damned United is based on the incredible true story of Brian Clough, one of England’s greatest soccer managers and his 44 controversial days at the helm of reigning champs Leeds United. Michael Sheen (Frost/Nixon, Underworld: Rise of the Lycans and Twilight Saga: New Moon) triumphs as Clough starring alongside a winning ensemble cast that includes Timothy Spall (Harry Potter and the Goblet of Fire), Colm Meaney (Layer Cake) and Jim Broadbent (Harry Potter and the Half-Blood Prince). This inspiring and humorous sports drama is about the power of friendship in the face of adversity and the stubborn will of one man to play by his own rules.