Currahee
S1, E1: On June 4, 1944--just two days before the Allied invasion of Normandy--Lts. Richard Winters (Damian Lewis) and Lewis Nixon (Ron Livingston) reflect back on the events and training that led them to D-Day with the 506th Parachute Infantry Regiment E (a.k.a. Easy Company).