S1, E1: A new director starts at the Sicilian newspaper "L'Ora": Vittorio Nicastro. He faces two immediate challenges: dealing with both the suspicious employees – and the Communist party. When a young shepherd dies in a hospital after witnessing an act of violence, the "L'Ora" journalists search for the truth.