The Vampire Diaries Katerina
S2, E9: Elena puts herself in a dangerous position as she searches for the truth about Katherine's past and what her own future may hold. Knowing that Stefan would never agree to her plan, Elena swears Caroline to secrecy. Damon uses a newfound confidant to help him try to discover the real purpose and power of the moonstone. Jeremy and Bonnie meet Luka Martin (guest star Bryton James – The Young and the Restless, Family Matters), a new student with a surprising family history.