Leda and the Swan by Paolo Veronese
S1, E12: In Ovid's Metamorphoses, Jupiter transforms into a swan to have sex with Leda. In this work, the painter takes the opportunity to explore the sensuality of the encounter, working with colours and fabrics to convey pleasure.